Friday, August 12, 2011

HARI KEJADIAN

Tanggal 11 Ogos 1985 merupakan hari ahad, jam 1.10 pagi aku telah dilahirkan di rumah aku di Jitra. Merupakan seorang bayi yg amat sihat rasanya, berat 4.2kg kot time beranak tue...hehe. Menurut mak aku, ramai yg menjangkakan yg beliau mengandung anak kembar sebab perut mak aku besar dari biasa time mengandung kat aku, tapi dh ditakdirkan time beranak tue aku sorang je keluar, memang meleset la tekaan jiran2 mak aku tue..hehe.

Semalam 11 Ogos 2011, genaplah umur aku 26 tahun. Walaupun dh mcm tua sket tapi tetap muda di jiwa katanyer. Ramai betol org wish kt facebook, yg wish face to face pon ramai, siap nyanyi2 lagi. Memang terharu sangat..hehe

Tapi yang membuatkan aku lebih terharu hari ni sebab rakan-rakan opis buat surprise sambut birthday aku hari ni..hehe, siap ada makan2 kek. Dalam sejarah hidup aku, ni adalah kali kedua aku dapat kek time bday. Kali pertama ialah masa aku belajar kat UiTM dulu, tahun 2005 ketika bday aku yg ke-20 (masa tu Selangor cuti umum sebab darurat, jerebu teruk sangat so kira bday aku public holiday la..hehe).

antara yg ada semalam, lokasi: waroeng penyet, the curve

Surprise party ni mmg telah dirancang dengan agak licik oleh bebudak opis aku ni, ada yg buat2 busy la...ada yg emo tetiba (fina)...ada yg jd tukang persuade supaya pergi bebuka kat the curve la...ada yg nk belanja makan la (terima kasih akma)....ada yg nk follow bebuka sesama la...ada yg tetiba x nk ikut dan mcm2 lagi. Aku pon dh agak pelik dengan perangai diorg2 ni. Tapi aku memang x jangka pon yg diorg nk sambut bday aku sebab sambut2 bday ni mmg antara acara yg jarang2 berlaku dalam hidup aku (ni baru kali kedua). Bila org suruh wat ucapan pon, lidah aku dh kelu x bley nk buat ayat dah (aku cuba belagak cool td, tp sebenarnya dh x brp nk keruan jadinya, nasib baik x nangis).

Semalam jugak aku dapat bday card..ni dia!! hehe



Kat bawah ni plak first bday card yg aku dapat dalam sejarah hidup aku, aku simpan lagi...hehe



Terima kasih lagi sekali yer buat kawan2 yg ada semlm, mmg terharu sangat. Buat Akma Aziz, terima kasih yer belanja ayam penyet, belanja minum, tolong drivekan saya ke the curve, tolong pegang kek time balik opis walopun emosi x brp nk stabil, teman saya ngan fad main boling, bwk saya jalan2 pergi servis keta, tolong create drama sebabak di mlm bday saya..hehe, jangan sedih2 sangat yer...

p/s: "Some people come into our lives and quickly go, some stay for awhile and leave footprints on our hearts, and we are never, ever the same". Quote dari A Little Book of Quotations..tq sha!




1 comment: